dotaz 1

Kategorie: Prohlížení dotazů
Vytvořeno 19. 3. 2013 20:01
Napsal Martin
Zobrazeno: 8100

Dobrý den, měl bych pár(doufám že ne příliš hloupých) dotazů na antioxidanty během léčby. Četl jsem, že by se spolu s chemoterapií neměly přijímat antioxidanty, protože působí proti smyslu léčby. Já jsem dostával chemoterapie DHAP, IGEV a 2x jsem měl transplantaci (poprvé Karmustin, Etoposid, Cytarabin, Melfalan , podruhé Busulfan a Melfalan) a moje dotazy jsou:

1)Když mi podávali chemoterapii, tak jsem pil jablečný džus(100% z obchodu)- mohlo toto nějak negativně ovlivnit úspěšnost léčby?(Navíc si nejsem jistý, ale doufám že ne, jestli párkrát nebyl dokonce s vit. C, přičemž 100 ml obsahuje 30 mg vit. C). Džusu jsem za den vypil cca 1l. 2)Během transplantace jsem při melfalanu(kvůli ústní sliznici)snědl dost (opravdové) jahodové dřeně(a antioxidanty v jahodách se zmražením neničí). Mohlo by to vadit? 3) Pak jsem také prodělal ozařování na oblast epigastria. Zhruba 2 týdny po ukončení ozařování jsem začal kašlat a na odkašlávání jsem užíval cibuli s medem a pár dní i ACC. S radioterapií by se antioxidanty také údajně neměly používat, takže bych se chtěl zeptat jestli i i toto nemohlo nějak negativně ovlivnit úspěšnost léčby. Pokud jsou moje dotazy hloupé a paranoidní, tak se omlouvám, že Vás připravuji o čas. Za odpovědi děkuji


Odpověď:

Antioxidanty neruší efekt chemoterapie, ale chemoterapie ruší efekt antioxidantů. Pokud někdo investuje do vitaminové léčby nebo terapie potravinovými doplňky v průběhu chemoterapie, tak to nemá valný smysl, ale nemusíte se bát, že by antioxidanty  v dávce , ktereou jste  konzumoval, měly negativní vliv na vaší léčbu.